bazy transportowe
Niezależnie od tego przewiduje się, że przy dużym stopniu koncentracji muszą pozostać ze względu na tzw. awaryjne potrzeby i przewóz drobnicy pewne ograniczone co do wielkości placówki własnego transportu. Ze względu na zasięg działania rozróżnia się następujące bazy transportowe: – specjalizowane prowadzone przez zjednoczenia terenowe budownictwa, jako przedsiębiorstwa samodzielne na własnym rozrachunku gospodarczym, przeznaczone dla obsługi wszystkich przedsiębiorstw w ramach zjednoczenia terenowego, – terenowe zajezdnie samochodowe, podległe centralnej bazie transportu lub zorganizowane w ramach jednego przedsiębiorstwa dla obsługi wszystkich obiektów budowlanych prowadzonych przez dane przedsiębiorstwo, względnie dla obsługi jednego większego zespołu budowlanego, – rejonowe bazy transportowe, przeznaczone do usług transportowych dla różnych resortów w danym rejonie, np. bazy transportu ciężarowego PKS, z których resort budownictwa korzysta t ylko doraźnie, w wyjątkowych przypadkach. Ze względu na liczbę obsługiwanych pojazdów o napędzie własnym rozróżnia się 6 klas typowych baz transportu samochodowego: – klasa specjalna S – dla ponad 250 pojazdów silnikowych, przeznaczona dla zjednoczenia terenowego budownictwa lub dla wielkich przedsiębiorstw budowlanych, – klasa I – dla 250 pojazdów silnikowych, przeznaczona jw. , – klasa II – dla 150 pojazdów, przeznaczona dla średniej wielkości przedsiębiorstw budowlanych lub dla budowy zespołów obiektów, – klasa III – dla 100 pojazdów, – klasa IV – dla 50 pojazdów (klasy III i IV są stosowane dla małych przedsiębiorstw budowlanych lub dla budowy zespołów obiektów), – klasa V – dla 25 środków transportowych silnikowych, jako punkt obsługi jedynie w zakresie obsługi codziennej i drobnych napraw bieżących. [przypisy: grzejniki konwektorowe, posadzka poliuretanowa cena, naprawa okien pcv ]